Hon uppmanar Eskilstunabor att prata om platsens styrkor
Destination Eskilstuna genomför en lokal marknadsföringskampanj under sommaren 2023 som heter "Öppna ögonen för Eskilstuna". Vi har pratat med kampanjens projektledare Petra Nordström om kampanjen.
Öka kännedomen om Eskilstunas utbud
Syftet med kampanjen "Öppna ögonen för Eskilstuna" är att öka stoltheten, och kännedomen om platsens utbud bland Eskilstunas invånare. Platsen omfattar kommunen Eskilstuna med städerna Torshälla och Eskilstuna samt landsbygd.
Varför gör vi en lokal kampanj i Eskilstuna? Jobbar inte vi på Destination Eskilstuna med att locka besökare och inflyttare hit?
– De flesta invånare känner till Eskilstunas svårigheter, det har media rapporterat spaltmeter om senaste åren. Men inte lika många har koll på evenemangsutbudet, nya restauranger, vilka gårdsbutiker som finns och vilka besöksmål vi har, berättar Petra Nordström, Content Manager.
Kan du utveckla hur det här påverkar besökare och potentiella inflyttare?
– Många besökare som kommer till Eskilstuna, Torshälla och Sundbyholm utifrån kommer för att hälsa på släkt och vänner. Hur vi som bor, arbetar och studerar här pratar om vår gemensamma plats har betydelse för hur andra uppfattar den, säger Petra.
Hur ska man göra då, om man vill hjälpa till och sprida ordet om Eskilstunas utbud?
– Det kan handla om allt från hur man pratar med varandra vid kaffemaskinen på jobbet till vad man publicerar i sociala kanaler. Och hur man bemöter människor som kommer hit och hälsar på, oavsett om det är dina gäster eller någon som ser vilsen ut på bussen, fortsätter Petra.
Är du en stolt Eskilstunaambassadör?
Var med och tipsa andra om Eskilstunas bästa restauranger, godaste glassen, härligaste badbryggan och roligaste barnaktiviteten. Publicera dina tips på Instagram och tagga oss gärna för delning på @visit.eskilstuna.
Svårt att komma igång? Använd våra färdiga mallar för Instastories.
Mallarna finns även på vår Instagram under "highlights" i profilen. Leta efter rubriken "Tipsmallar".